Baby it’s cold outside: Και τώρα με το κρύο τι τρώμε; - TFM.gr
ΥΓΕΙΑ - ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Baby it’s cold outside: Και τώρα με το κρύο τι τρώμε;

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε πως όταν έχει κρύο, θα μας ζεστάνει μία σούπα, μία κούπα ζεστό τσάι και γενικά κάτι ζεστό (είτε σε γεύμα είτε σε πιάτο). Η αλήθεια είναι όμως ότι το μυστικό για να «ανεβάσει» θερμοκρασία ο οργανισμός μας όταν έχει κρύο, κρύβεται κυρίως στη σύσταση των τροφίμων.

Το κλειδί σύμφωνα με τους ειδικούς είναι η παραγωγή θερμότητας από τη διαδικασία της πέψης των τροφίμων. Κάποια λοιπόν τρόφιμα προκαλούν μεγαλύτερη θερμογένεση από άλλα. Τέτοια είναι οι πρωτεϊνες και οι υδατάνθρακες, ενώ το λίπος προκαλεί την ελάχιστη.

Με βάση την παραπάνω εξήγηση η φασολάδα, η κοτόσουπα και η ψαρόσουπα αποτελούν τις τέσσερις καλύτερες επιλογές για τα κύρια γεύματά μας. Τα φασόλια συγκεκριμένα περιέχουν περίπου 65 γραμμάρια υδατάνθρακες και 20 γραμμάρια πρωτεϊνης.

Σημαντική σημείωση, προτιμήστε να ενισχύσετε τις σούπες σας με ρύζι ή άλλο ζυμαρικό για να καλύψουμε και την αυξημένη ανάγκη μας σε υδατάνθρακα όσο έχει κρύο.

Άλλες τροφές που αυξάνουν τη θερμογένεση κατά τη διαδικασία της πέψης, καθώς αυτή διαρκεί περισσότερο, είναι τα ζυμαρικά, οι τροφές ολικής άλεσης και το ψάρι. Αν λοιπόν δεν είστε από εκείνους που σας αρέσουν οι σούπες, υπάρχουν κι εναλλακτικές.

Κρύο και διατροφή: Bonus tips

  1. Προσθέστε μπαχαρικά (τζίντζερ, κανέλα, κόλιανδρο) στο ζεστό τσάι ή τη σοκολάτα σας
  2. Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με καρότα και πατάτες, που είναι δύσπεπτα λαχανικά κι έτσι παράγουν άφθονη θερμότητα κατά την πέψη
  3. Αγαπήστε το μαύρο πιπέρι που έχει πιπερίνη κι εκείνη με τη σειρά της θα κάνει τη δουλειά της αυξάνοντας τη θερμογένεση
  4. Αν σας αρέσουν τα καυτερά και δεν έχετε κάποιο πρόβλημα με το έντερο, εντάξτε τις κόκκινες πιπεριές στα γεύματα των κρύων ημερών γιατί η καψαϊκίνη που περιέχουν, διεγείρει το κυκλοφορικό σύστημα κι αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος

Write A Comment